RUTES I CIMS EN FAMÍLIA

Aquest bloc recull les excursions, rutes i cims que poc a poc anem fent amb família i amics, que ens permeten passar fantàstiques estones junts, compartint moments inolvidables

Santuari dels Àngels

Aquesta sortida ens durà al Santuari dels Àngels sortint de Girona.

Data:  16-03-2014

Distància: 8,5 km (Anada)

Durada: 2:30 hores  (Sense aturades)

Alçada: 485 m

Desnivell acumulat de pujada: 480 m

Dificultat: Fàcil

Ruta de pujada al Santuari dels Àngels

El punt de partida de la nostra excursió, és troba situat al davant l’església de Sant Pere de Galligants, situat just abans d’endinsar-nos cap a la vall de Sant Daniel. Per arribar fins aquí, cal anar a Girona i dirigir-se cap al seu barri vell, just a la part que queda entre la Catedral i la muntanya de Montjuïc, formant la vall de Sant Daniel i on just al principi trobem el nostre punt de partida.

Comencem a caminar tot seguint la carretera asfaltada, que passa just pel cantó de l’església de Sant Pere de Galligants, deixant-la a mà esquerra. Val a dir que el tram que passa pel costat de l’església, no és asfaltat, és adoquinat.

Vista de la catedral des de Sant Daniel

Anem caminant sempre amb línia recta, mentre dura la carretera asfaltada. Passem pel costat del monestir de les monges de Sant Daniel i seguim endavant.

Caminant per la vall de Sant Daniel

No prenem cap trencant asfaltat ni a dreta ni cap a l’esquerra, fins que arribem a un punt on surt una pista forestal a la nostra mà dreta i que serà per on seguirem, deixant la carretera asfaltada, ja que si seguíssim recte, ens posaríem en propietat privada.

Avancem uns quants centenars de metres per aquesta pista fins que senyalitzat amb marques de GR, trobem un corriol a la nostra esquerra.

Corriol de pujada del primer tram

A partir d’aquí el corriol ens va fent prendre desnivell ràpidament, fins arribar a la variant de Girona, la qual la podrem travessar per sota un pas soterrani.

Pas per sota la variant

Un cop superada la variant, prenem el primer corriol a mà esquerra i cap amunt. Durant aquest tram del recorregut, el camí s’enfila ràpidament fent-nos agafar desnivell ràpidament. En aquest tram el camí és força pedregós i estret, però sense cap dificultat.

Un cop superats aquests primers kilòmetres, enllacem amb una pista forestal que ens durà fins al banc de l’Olivet.

Pista, abans d'arribar al banc de l'Olivet

Pista, abans d’arribar al banc de l’Olivet

Des del banc de l’Olivet, podem gaudir d’unes espectaculars imatges sobre la ciutat de Girona i tota la vall del Llémena.

És un bon lloc per asseure’s i gaudir del entorn.

El banc de l'Olivet

El banc de l’Olivet

Un cop arribats al banc de l’Olivet, és pot dir que el tram més important de desnivell ja l’hem superat. Al cap d’uns metres, ja podem veure a l’horitzó el nostre destí, el santuari dels Àngels.

Vista del santuari dels Àngels un cop passat el banc de l'Olivet

Vista del santuari dels Àngels un cop passat el banc de l’Olivet

Llavors prenem un corriol que ens queda a mà esquerra i que és troba indicat amb un panell i que ens durà cap a la casa de les Figues.

La casa de les Figues

En aquests moments ja hem fet una mica més de la meitat del nostre recorregut i aprofitem per fer una breu parada per agafar forces per encarar el tram final.

Esmorzant

A partir de la casa de les Figues el camí va passant per corriols que van seguint la carretera asfaltada que porta a dalt del Santuari, com trams de carretera, per anar a enllaçar amb altres trams de corriol. Caldrà estar atents al trànsit en aquesta zona, per evitar que tinguem cap contratemps.

Corriol de la casa de les Figues

El camí des de la casa de les Figues fins a dalt al Santuari, no pren molt de desnivell si ho comparem amb la primera part del nostre recorregut. Això si, trobarem algun tram que puja força dret i com el seu nom indica, degut a que és troba a la part final, se’ns pot fer feixuc, és el tram conegut com el “Mata homes” i que durant uns metres fa que el camí s’enfili força dret.

Pujada del mata homes

Un cop superat aquest petit obstacle, ja el tenim a tocar el Santuari.

Els Àngels, abans d'arribar

Els Àngels, abans d’arribar

I finalment arribem a dalt el Santuari dels Àngels.

Santuari del Àngels

Santuari dels Àngels

Des de dalt el Santuari, podrem gaudir d’unes fantàstiques vistes cap als Pirineus i cap a l’Empordà.