RUTES I CIMS EN FAMÍLIA

Aquest bloc recull les excursions, rutes i cims que poc a poc anem fent amb família i amics, que ens permeten passar fantàstiques estones junts, compartint moments inolvidables

Fontalba-Puigmal

Aquesta sortida ens durà al cim del Puigmal (cim més alt de la província de Girona), sortint des de Fontalba

Data:  17-08-2014

Distància: 9,39 km

Durada: 5:53 hores  (Comptant les aturades)

Alçada: 2.913 m

Desnivell acumulat de pujada: 868 m

Dificultat: Moderada

Track:  Ruta de pujada al Puigmal des de Fontalba

Ruta de pujada al Puigmal

El punt de partida de la nostra excursió, és troba situat a dalt de  Fontalba, lloc on trobarem un espai a mode d’aparcament per tal de poder estacionar els vehicles.  Per arribar fins aquí anirem  des de Ripoll fins a Ribes de Freser per la carretera N-152, un cop a Ribes agafarem direcció al poble de Queralbs per la GIV-5217 un cop arribats al poble, prenem la carretera que indica Fontalba. La carretera és asfaltada durant un tram però llavors passa a ser una pista forestal de bon transitar. La pista va pujant amunt fent ziga-zagues fins que arribem a dalt la collada de Fontalba.

Sortim des de Fontalba a una alçada de 2.060 m. i agafem un camí que comença a pujar suaument direcció al Puigmal

Vista del Puigmal des de Fontalba

Tots preparats per començar

Després d’uns primers metres amb un desnivell poc pronunciat i caminant entre els prats verds, el camí comença a agafar desnivell poc a poc. Anirem trobant fites que ens aniran marcant el camí en tot moment.

Tram inicial del camí de pujada

El camí va pujant fent llaçades però sense cap mena de dificultat, fet que farà que en uns minuts ja ens trobem a una alçada considerable.

Camí de pujada

Després de 30 minuts caminant, el punt de sortida queda ja llunyà i petit  a sota nostre.

Vistes de la Vall de Núria

Després d’estar pujant en tot moment, un petit descans en el desnivell just al coll de Fontalba, abans  que el camí torni a pujar direcció al cim del Borrut i llavors prendre la collada final que ens ha de dur al cim del Puigmal.

Vistes del Puigmal i el Cim del Borrut

Un cop passat el coll de Fontalba decidim que cal parar per tal d’esmorzar i agafar forces per encarar el tram final i més costerut de l’ascenció.

Aturada per agafar forces

Passat el cim del Borrut, encarem la collada final, l’últim obstacle abans de poder arribar al cim

Vista del tram final de pujada

En aquest tram cal anar amb compte ja que hi ha moltes zones amb pedregam i que caldrà vigilar per tal de no entregirar-se cap peu ni relliscar. Quan soms a mig pujar ens adonem que aquest tram realment puja molt dret fent que tinguem que agafar-nos el nostre temps per anar pujant, per un camí amb llaçades molt petites i que agafa molt de desnivell.

Tram del camí amb més desnivell

Un cop feta la collada les vistes que tenim de Fontalba són espectaculars.

Vistes de la vall que hem anat deixat enrere

Vistes de la vall que hem anat deixant enrere

I per fí veiem el cim, només ens falten uns metres amb un desnivell no tant accentuat com la collada que hem deixat enrere. Des d’aquest punt ja podem veure la creu que corona el cim.

Ja queda poc per arribar

Després de molt d’esforç , la recompensa d’haver realitzat el cim del Puigmal, la muntanya més alta de la Província de Girona amb 2.913 metres d’alçada.

Cim del Puigmal

A dalt al cim el dia és molt clar gràcies a un  vent que ens deixa a tots glaçats tot i ser el mes d’Agost, per tant que millor que buscar un resguard.

Refugiats del vent

Les vistes cap a la Vall de Núria des del cim són espectaculars.

Vistes cap a la Vall de Núria

De baixada, veiem com la boira comença a pujar. Val a dir que cal anar preparats per tal que fets com la boira no ens facin perdre, ja que hi ha bifurcacions del camí que poden ser perdedores sense la visibilitat normal, així com anar abrigats tot i que sigui l’estiu.

La boira comença a pujar tot baixant.